logo

Online marketing

Met online marketing is het mogelijk om met beperkte middelen je doelgroep te bereiken. Zo kan je prima je naamsbekendheid vergroten, leads genereren en uiteindelijk een kopende klant.

Online marketing, wat is dat?

Bij online marketing gaat het erom dat je klanten jou (online) vinden op een moment dat het hun uitkomt. Belangrijk is om interesse  te wekken van klanten. Dit doe je door relevante en interessante informatie (content) aan te bieden waar je klanten naar op zoek zijn.

Hoe werkt online marketing?

Het doel van online marketing is het aanbieden van de juiste informatie waar je doelgroep echt iets aan heeft of naar op zoek is. Door ervoor te zorgen dat jouw informatie online, dus op je website en/of webshop, de juiste teksten en zoekwoorden bevat wordt  je beter gevonden bij zoekmachines zoals Google.  Maar ook door te bloggen, e-mailings te versturen je social media kanalen in te zetten bepaal je een echte strategie. Uiteindelijk doel is dat jouw klant je weet te vinden en uiteindelijk bij jou koopt.

Een online marketingstrategie kan bestaan uit de volgende stappen:

  1. Het creëren van de juiste informatie (content) voor jouw doelgroep;
  2. Deze content optimaliseren voor zoekmachines;
  3. Jouw product online promoten, bijvoorbeeld door blogs, e-mailings en social media inzet;
  4. Website bezoekers ook daadwerkelijk kopende klanten worden;
  5. Continue meten en analyseren welke informatie wanneer wordt gelezen en wat ‘scoort’.

Interesse gewekt?

Neem dan contact met mij op.

 

 

Tags: Online Marketing, Websites, Webshops, emailnieuwsbrief, offline marketing, contentbeheer, e-mailings, bloggen, bezoekers, google, zoekmachines, like, tweet, posts, communicatie, informatie, bedrijf, marketingstrategie, kanalen, social media kanalen

Concepts of Communications | Distelstraat 61 | 6542 LP NIJMEGEN | tel. 024 - 3730351
Website by ©Concepts of Communications & Miracle Solutions