Zakelijk twitteren of is het maar gekwetter?
Twitter krijgt er wereldwijd elke maand miljoenen gebruikers bij en blijft maar doorgroeien ook in Nederland. Naar verwachting 3.5 miljoen gebruikers in 2014. Een toch twijfelen nog steeds ondernemers of ze twitter moeten inzetten in hun Social Media marketing. Onbekend maakt onbemind en toch beidt twitter vele mogelijkheden. In deze Twitter workshop biedt ik je in één dagdeel een goed beeld van mogelijkheden en toepassingen. Hoe combineer je personal- en corporate branding, zoek je nieuws, reageer je snel op ontwikkelingen, maak je direct contact met je klanten en wat deel je wel en juist niet op je twitterpagina.
Hoe ziet de workshop eruit
- Leer je het doel en functie van Twitter, branding van je bedrijf en contact met je (potentiële) klanten;
- Het opzetten van een je profiel, bio etc.;
- Gebruik van speciale tekens en taalgebruik;
- Handige hulpmiddelen om optimaal te twitteren;
- Hoe vindt en krijg je ‘volgers’;
- Hoe koppel je je bedrijfsprofiel aan andere sociale media zoals LinkedIn en Facebook;
- Wat ga je twitteren, hoe vaak en wanneer;
- Het gebruik van links om video’s, foto’s en muziekfragmenten te delen;
- Praktijkvoorbeelden en je gaat zelf aan de slag.
Voorwaarden
- Online internet verbinding of wifi is noodzakelijk;
- Een smartphone is mogelijk maar bij voorkeur een laptop of tablet;
- Vooraf vragen indienen is wenselijk, waarop ik tijdens de workshop kan ingaan;
- Aantal deelnemers per groep is maximaal 10 waardoor er veel ruimte is voor persoonlijke aandacht.
Resultaat na de workshop
- Je hebt een eigen twitter account opgebouwd;
- Weet hoe je dit moet onderhouden en optimaal persoonlijk/zakelijk kan inzetten;
- Je hebt handige functies leren kennen;
- Weet wat, hoe vaak en wanneer je moet twitteren;
- BVent wegwijs op je pagina en van anderen.
Voor wie is de workshop bedoeld
Deze workshop is in het bijzonder geschikt voor MKB-bedrijven, ondernemers, communicatiemedewerkers.
Vervolg
Het volgen van de workshops: Bedrijfspagina op Facebook, de do's en don'ts en/of Hoe beheer ik al mijn social media kanalen. Of Online advies op maat voor je bedrijf.
Bron: www.newcom.nl